CONTACT

S.C. RADBURG SRL
5875 Radauti, Zona Podul Vladichii f. n., jud Suceava


Tel: +0040.230.567567 interior 107
Tel/Fax: +0040.230.560897


Vanzari:
+0040.740.253878
+0040.745.319961
Asteptam sugestiile dvs. la telefon: +0040.745.345215

 

Activitatea de resapare si reprofilare a anvelopelor

Aceasta activitate consta in frezarea benzii de rulare uzate si inlocuirea acesteia cu un material nou, aplicandu-se un strat de cauciuc prevulcanizat (adeziv), profilul fiind dat in presa cu matrita actionata electric. Aburul tehnologic incalzeste matrita pentru formarea noului profil al anvelopei la temperatura de150*C, iar instalatia de aer comprimat actioneaza celelalte anexe al presei.
Fazele tehnologice ale procesului de resapare si reprofilare a anvelopelor uzate sunt urmatoarele:
-sortarea dupa tipodimensiuni a anvelopelor
-controlul vizual al anvelopelor
-inspectia pe stand a anvelopelor (a carcasei pentru resapat), indepartarea corpurilor straine (metal, piatra)
-frezarea benzii de rulare
-aplicarea materialului prevulcanizat (noua banda de rulare) pe carcasa pregatita
-formarea noii benzi de rulare prin introducerea in presa si imprimarea noului profil
-inspectia finala a anvelopei resapate

Reprofilarea se realizeaza prin adancirea benzii de rulare a anvelopelor in imitele admise, prin taierea cu un cutit special actionat electric (in conditii de temperature controlata).
Activitatea de resapare si reprofilare a anvelopelor presupune efectuarea multor operatiuni:

Inspectie interioara si exterioara a anvelopelor supuse resaparaii:
-are un regim de lucru discontinuu si este efectuata cu ajutorul unei masini de control fabricate de firma MATTEUZI C.&E. SNC Via Serra - Lippo, actionata electric, cu o putere instalata de 2,2 kW. Dimensiunile acestei masini sunt 700x780x1,050 mm si o greutate de cca. 125 kg.
Aceasta etapa se poate suprapune ca perioada de executie cu operatiile de frezare, lipire, vopsire si presare pe banda de cauciuc vopsit, vulcanizare, precum si cu furnizarea aburului de la centrala termica si a aerului comprimat de la compresoare.


Frezare (raschetare) - cauciuc

Frezarea (raschetarea) anvelopelor uzate are un regim de lucru discontinuu si se efectueaza cu ajutorul unei masini pentru raschetat fabricate de MARAGONI MECCANICA, actionata electric, cu o putere instalata de 28 kW (L=1.800 mm, P=1.470 mm, H=1.740 mm, iar greutatea de cca. 2.050 Kg. Raschetarea se face intre minimum 460 mm si maximum 830 mm. Granulele si pudreta rezultate in urma acestei operatii sunt colectate de un ventilator aspirant si vehiculate printr-un sistem tubular intr-un filtru de saci, de unde se ambaleaza in saci de plastic.
Aceasta etapa se poate suprapune ca perioada de executie cu operatiile de inspectie interioara si interioara, vopsire, lipire si presare banda pe cauciuc vopsit, vulcanizare, precum si cu furnizarea aburului de la centrala termica si a aerului comprimat de la compresoare. Dupa frezare si inainte de aplicarea noului material trebuie avute in vedere urmatoarele :
-fiecare anvelopa trebuie sa fie reexaminata complet si amanuntit cel putin pe exterior pentru a fi siguri ca este potrivita in continuare pentru esapare.
-intreaga suprafata pe care urmeaza sa fie aplicat noul material trebuie sa fi fost pregatita far supraincalzire. Structura (textura) suprafetei polizate nu trebuie sa contina sfasieri adanci in urma frezarii sau lipsuri de material.
-acolo unde materialul pretratat va fi folosit, contururile suprafetei pregatite trebuie sa indeplineasca cerintele producatorului materialului.
-capetele pierdute ale firelor textile nu sunt permise.
-firele cofrajului nu trebuie sa fie deteriorate in timpul procesuui de pregatire.
-deteriorarile in urma frezarii produse benzii anvelopelor de tip radial trebuie sa fie limitate la avrii localizate doar pe stratul extern.
-partile din otel care sunt expuse trebuie tratate cat mai repede posibil cu materialul potrivit, asa cum recomanda producatorul materialului respectiv.

Vopsire - cauciuc raschetat

Vopsirea anvelopelor uzate are un regim de lucru discontinuu si se efectueaza cu ajutorul unei masini de aplicat adeziv, actionata electric, cu o putere instalata de 1,1 kW. Aceasta masina este echipata cu un rezervor de 25 L pentru adeziv, doua pistoale pulverizatoare si un stativ rotativ.
Adezivul are in compozitie propilen (1,5%), polimer acrilat (20%), negru de fum(8%) si benzina.

Lipire si presare de banda pe cauciuc vopsit

Lipirea si presarea benzii pe cauciuc vopsit are un regim de lucru discontinuu si se efectueaza cu ajutorul unei masini pentru presat de fabricatie italiana, actionata electric, cu o putere instalata de 2,2 kW.
Din punct de vedere chimic, banda de rulare este un amestec de cauciuc vulcanizabil pentru resaparea anvelopelor pe baza de cauciuc natural si/sau cauciuc stiren - butadienic, cauciuca polibutadienic cu diferiti ingredienti. Reteta include 5% ulei mineral aromatic.

Vulcanizare

Vulcanizarea anvelopelor uzate are un regim de lucru discontinuu si este afectuata cu ajutorul preselor pentru vulcanizare actionate electric, cu o putere instalata de 2,2 kW. Presarea este efectuata cu aer comprimat la 16 atm. Si incalzire cu abur tehnologic la 153*C. Timpul de presare variaza intre 25-35 minute in functie de profilul anvelopei.

Inspectia (C.T.C.)

Dupa tratare, in timp ce o anumita parte din caldura inca este retinuta in anvelopa, fiecare anvelopa resapata trebuie examinata pentru a se obtine certitudinea ca nu contine nici un defect aparent. In timpul sau dupa resapare, anvelopa trebuie umflata la cel putin 1,5 bar pentru examinare.
Inainte, in timpul sau dupa resapare, trebuie verificata cel putin o data integritatea structurii anvelopei prin intermediul metodelor potrivite de inspectare.
In scopul efectuarii controlului de calitate, un anumit numar de anvelope resapate trebuie supuse unor testari sau examinari distructive si/sau nedistructive. Numarul de anvelope astfel testat, precum si rezultatele acestor examinari trebuie inregistrate.
Uzura radiala a anveloei resapate nu trebuie sa depaseasca 1,5 mm (+0,4 mm toleranta de masurare). Descentrarea statica mazima a anvelopei resapate, masurata la diametrul jantei, nu trebuie sa depaseasca 1,5% din masa anvelopei. Indicatorii de uzura ai suprafetei de rulare trebuie sa se conformeze normelor.